AS-5.Plantejament institucional i organitzatiu -1

A continuació realitzarem una activitat de síntesi i conclusió. Es tracta de fer una síntesi del diagnòstic de les característiques del centre que hem analitzat (que es suposa que és el nostre centre) i dissenyar tres objectius de millora amb les seves actuacions o activitats (per a fer possible aquesta millora desitjada). Finalment heu de posar les bases organitzatives que regiran el vostre centre (posicionaments i cultura del centre, equip docent, direcció, treball en equip, comissions de coordinació...).


HD 750GB:Users:oliver:Desktop:plantejament institucional.jpg




DIAGNÒSTIC


Hi ha mala comunicació entre el personal docent d’infantil i de primària perquè es troben a dos edificis diferents i estan desconnectats entre si. A més, hem detectat un problema d’espai: el centre necessita una classe per l’impartició de les classes d’anglès. Finalment, quan s’han de fer canvis en la metodologia, sobretot  a primària, els mestres no es coordinen entre si i cadascú l’aplica a la seva manera.


OBJECTIU 1
OBJECTIU 2
OBJECTIU 3

  • Millorar la comunicació entre els membres (mestres) de les diferents etapes (Infantil i Primària).




  • Solucionar el problema d’espai. El centre necessita una aula per fer anglès.

  • Millorar la coordinació entre el professorat a l’hora d’introduir canvis en la metodologia.
ACTUACIONS (activitats)
ACTUACIONS (activitats)
ACTUACIONS (activitats)

  • Realitzar reunions de claustre amb mes freqüència per tal de tractar temes comuns a les dues etapes i estar mes informats dels projectes i activitats que es duen a terme a l’altre etapa i poder realitzar activitats conjuntes.

  • Formar una comissió per cercar solucions al problema d’espai. Es pot rehabilitar una aula o afegir una aula annexa per poder dur a terme les classes d’anglès.








  • Quan s’hagi consultat la CC per realitzar el PGA, arribar a acords sobre com s’introduiran els temes comuns a diferents cursos per tal de no repetir continguts ni projectes relacionats amb aquests. Anar augmentant els continguts a mesura que augmenta el nivell.
CONCRECIONS ORGANITZATIVES

El nostre centre ha d’estar regit per les teories de Relacions Humanes i la Teoria General de Sistemes. Per tant, la nostra filosofia de centre es caracteritzaria per la cooperació, coordinació i comunicació entre els membres de la comunitat educativa.


El nostra centre s’identifica amb tots els posicionaments que promouen l’organització i la coordinació de tot el personal docent per al correcte funcionament del centre, això inclou la cooperació de les famílies amb l’escola. Per tot això, la cultura de centre és la que representa millor els nostres valors ja que pensam que la reunió dels docents i posada en comú d’idees i problemes és clau per millorar i solucionar els problemes del centre, i promociona la cooperació i coordinació entre els membres de l’escola.

Per tant, els paradigmes en que ens basaríem a l’hora de gestionar el nostre centre són el Tècnico-racional i l’Interpretatiu ja que consideram que l’escola ha de ser concebuda com una comunitat amb uns objectius comuns que s’aconsegueixen amb el treball i l’esforç de tots els membres. També pensam que la flexibilitat dels mestres a l’hora d’aplicar les normes en determinades situacions és important per poder-les superar amb èxit.

Per tal d'aconseguir els nostres objectius com a centre, tot l'equip docent ha d'estar en comunicació i coordinat amb l'equip directiu setmanalment. S'han de fer comissions de coordinació perquè tots els problemes que sorgeixin al llarg del curs puguin ser solucionats correctament.


Comentaris

Entrades populars