AP-5 ROC

Consell Escolar

El consell escolar és un òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.

Engloba en el ROC des de l’article 8 fins al 21 on s’expliquen les diferents competències, la composició (diferent segons la mida del centre), la designació dels representants, la freqüènica de les reunions, el procediment amb el qual elegeixen els representants…


Pel que fa la llei, perd les competències de avaluar i aprovar, només informa. Les competències anteriorment citades són ara del director.

Director

Els candidats al càrrec de director hauran de ser professors, funcionaris de carrera i han de tenir una antiguitat d’almenys cinc anys.
Els funcionaris que poder postular per el càrrec de director, han de tenir almenys cinc anys d’antiguitat. El vot serà de sufragi lliure, directe, igual i secret. El director serà elegit pel consell escolar i nomenat per la Conselleria d’Educació i Cultura per un període de quatre anys.

En absència de candidats, quan aquests no obtinguin la majoria absoluta o en els centres de nova creació, la Conselleria nomenarà un director que reuneixi almenys tres dels requisits: els mèrits professionals que el candidat a director pugui al·legar, la proposta dels òrgans unipersonals de govern que formen la candidatura, una anàlisi del funcionament del centre i el projecte que pretén assolir durant el seu mandat.

Òrgans de coordinació

Pel que fa als òrgans de coordinació, el director del centre té autoritat per designar els mestres tutors, el secretari de la comissió pedagògica i el mestre que exercirà de coordinador de la Coordinació de serveis i d’activitats complementàries i extraescolars. El cap d’estudis és l’encarregat de coordinar les reunions entre mestres i director, i també ha de participar a les reunions de suport. És la direcció dels centres l’encarregada de dirigir i coordinar la comissió de normalització lingüística. A més, els centres podran establir convenis de col•laboració amb associacions culturals per al desenvolupament d’activitats complementàris i extraescolars.


Autonomia pedagògica

Pel que fa als òrgans de coordinació, el director del centre té autoritat per designar els mestres tutors, el secretari de la comissió pedagògica i el mestre que exercirà de coordinador de la Coordinació de serveis i d’activitats complementàries i extraescolars. El cap d’estudis és l’encarregat de coordinar les reunions entre mestres i director, i també ha de participar a les reunions de suport. És la direcció dels centres l’encarregada de dirigir i coordinar la comissió de normalització lingüística. A més, els centres podran establir convenis de col•laboració amb associacions culturals per al desenvolupament d’activitats complementàris i extraescolars.


Comentaris

Entrades populars