AP-6. Fitxa creació d'un òrgan de coordinació

A partir de les simulacions que se vos han assignat (a la pròpia sessió de classe) cal crear un òrgan de coordinació, és a dir un grup de persones de la comunitat educativa del vostre centre per tal de realitzar el que s’indica a la simulació.


NOM DE L'ÒRGAN: (comissió, junta, equip...): __Comissió d’activitats coordinades amb altres centres_
Finalitat (ve molt definida per la simulació, ha de ser clara i breu)

El nostre centre ha decidit crear una comissió amb la finalitat de coordinar activitats conjuntes en el nivell d’educació infantil entre les diferents escoles del municipi el segon divendres de cada mes.

Composició (persones que formaran part de l’òrgan de coordinació. Es tracta d’alliberar a l’equip directiu per fer possible la direcció distribuïda, per tan, millor que només hi hagi un membre d’aquest equip. Pensau que la comunitat educativa és àmplia: no vos deixeu els docents, els pares, el personal no docent, els alumnes si cal... i altres membres de la comunitat).



Respecte a la composició, creim que és necessari, en aquest cas, que totes les escoles estiguin representades. Per tant, hi hauria d’haver dos representats de cada escola, 6 en total ja que estem parlant de 3 escoles. Els representants seran mestres d’infantil elegits pel mateix cicle d’infantil de cada escola.


Funcions (ben definides, cal que s’especifiqui de forma clara el que ha de fer la comissió, no s’ha d’especificar la funció de cada un dels membres).



Organitzar una trobada mensual entre els alumnes d’infantil de les 3 escoles del municipi on es faran tallers que treballaran la psicomotricitat, les emocions, el llenguatge, la motricitat fina…

Avaluació.

Cada vegada que es reuneixi la comissió, es decidiran els tallers que es realitzaran, el nombre d’alumnes que hi haurà per taller i el lloc on es realitzaran (centre educatiu, cada vegada es farà a un centre diferent, s’anirà rotant).

Règim de funcionament
Periodicitat (cada quan ens reunirem)
2 cops al mes, el darrer i el primer dilluns de cada mes.
Lloc (on ens reunirem)
Centre on pertoqui fer-hi la trobada (s’anirà rotant).
Coordinador/a
La coordinació serà rotatòria i cada mig any hi haurà un centre distint i l’elecció es farà entre tots els membres.
Secretari/a
La secretaria serà rotatòria i cada mig any hi haurà un centre distint i l’elecció es farà entre tots els membres.
Actes (que hem de posar a les actes)
Ordre del dia, acords, distribució de responsabilitats.
Assistència
Presa d'acords (per consens, per votació...quin tipus de majoria serà necessària...)
Per consens, i si no s’arriba a un consens, per votació amb majoria absoluta.
Validació decisions (les comissions de coordinació no són executives per tant cal dur-ho a aprovar a un òrgan col·legiat: Claustre, Consell Escolar, Comissió de Coordinació Pedagògica) o bé unipersonal: director.

Les activitats proposades per la comissió han de ser aprovades pels mestres del cicle d’infantil i, posteriorment, pel Consell Escolar.

Publicitat (com en farem difusió)

Reunions informatives amb els pares i els mestres que formen la comissió, informació a les pàgines web de les escoles corresponents i correus electrònics.

Inserció a documents institucionals (PEC i/o PGA i/o MAC)

PEC, PGA i MAC.

Comentaris

Entrades populars