AS-3 El nostre Consell Escolar

El nostre Consell Escolar

CENTRE EDUCATIU:
C.E.I.P. El gegant del pi
- Comparació de les competències del Consell Escolar entre la LOE i la LOMCE:

Aspectes a comparar
  LOE
LOMQUE

Projectes de centre
Competències per avaluar i aprovar els projectes i les normes del centre.
Només té competències per avaluar els projectes i les normes de centre.
Programació general i anual del centre
Competències per avaluar i aprovar la programació general anual del centre.
Només té competències per avaluar la programació general anual del centre.

Direcció / director
El director no aprova els projectes ni les normes de centre, sinó que ho fa el Consell Escolar.
Se li assigna la competència d’aprovar tots els projectes i les normes de centre.

Admissió d’alumnes
Decideix sobre l’admissió d’alumnes.
Només és informat sobre l’admissió d’alumnes, no ho decideix.

Convivència, conflictes i disciplina
Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
A més del que proposa la LOE, en la LOMQUE s’incideix en la prevenció de la violència de gènere, i en la no discriminació per raons de raça, sexe, religió, opinió, etc.


Instal·lacions del centre
Promou la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprova l’obtenció de recursos complementaris.
Promou la conservació i la renovació de les instal·lacions i equip escolar, però només és informat de l’obtenció de recursos complementaris.
Col·laboració del centre amb altres organismes
Competències per fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, amb altres centres, entitats i organismes.
Només és informat de les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, amb altres centres, entitats i organismes.

Avaluació, rendiment acadèmic, funcionament del centre, qualitat
Ambdues lleis estableixen les mateixes competències per al Consell Escolar pel que fa referència a aquest aspecte.



Reflexionau a nivell de centre educatiu sobre quin paper ha de tenir el Consell Escolar. A continuació explicau com organitzareu el vostre Consell i quin rol assumiria el director com a president del mateix:


A nivell de centre educatiu, per a nosaltres, el Consell Escolar hauria de tenir un paper com el que estableix la LOMQUE.
Pensam que, per al correcte funcionament del centre, és necessari que hi hagi un clima de cooperació entre tots els membres de la comunitat educativa. Per això, s’establiria un sistema de treball cooperatiu on el director no aprovi els projectes i les normes de centre sense l’avaluació positiva d’aquests per part del Consell Escolar i de tots els mestres del centre reunits en claustre.


Comentaris

Entrades populars